Sportdiëtetiek

Wil jij weten wat je moet eten om het beste uit jezelf te halen?

Laat voeding geen beperkende factor zijn in je prestatievermogen! Een investering waard!

Specialisten in sportdiëtetiek

Bij Carin Pool Voedingsbureau werken twee geregistreerde sportdiëtisten: Carin Pool en Eline Berger. De sportdiëtisten bij Carin Pool Voedingsbureau hebben veel ervaring met teamsport, kracht- en duursport. Wij bieden je een persoonlijk sportvoedingsadvies op maat, gebaseerd op de laatste inzichten, passend bij de frequentie en intensiteit van je trainingen en wedstrijden.

Naast het geven van individueel advies zijn we ook inzetbaar voor (team)voorlichtingen, workshops, productinformatie en voorlichtingsmaterialen. Bekijk hier de verschillende mogelijkheden of neem direct contact met ons op.

‘De pijp is leeg’, ‘pap in de benen’, ‘de man met de hamer tegenkomen’, ’hongerklop’; uitspraken waar veel (top)sporters mee bekend zijn. Voeding is voor veel mensen zo’n gewoonte, dat men er niet altijd bij stil staat dat zoiets gewoons als eten en drinken de sportprestatie sterk kan beïnvloeden.

Sportclubs als Donar en Trivia zijn jou al voorgegaan. Wil jij ook door naar de top? Twijfel niet langer en neem contact op met de sportdiëtisten van Carin Pool Voedingsbureau! Wij geven individuele sportvoedingsadviezen, maar je bent ook welkom met je hele team!

De laatste jaren is de belangstelling voor de rol van voeding in de sport sterk toegenomen. Onderzoek toont dan ook aan dat voeding zeker van invloed is op het prestatievermogen! Maar is alles wat je op internet leest wel waar? En hoeveel eiwitten heb je eigenlijk nodig? Onze sportdiëtisten kunnen je hier antwoord op geven.

Er is verschil in type sporten en daarnaast natuurlijk ook in sporters op zich. Niet iedere sporter traint evenveel. Er wordt dan ook onderscheid gemaakt tussen de doelgroep recreatiesporter en wedstrijd- en topsporters. Je valt onder recreatiesporter wanneer je 1 tot 2 maal per week regelmatig traint, zo’n 1 tot 2 uur per keer. Een wedstrijdsporter is iemand die, afhankelijk van de tak van sport minimaal 3 tot maximaal 7 uur per week traint, zo’n 1-2 uur per keer. Wanneer iemand iedere dag 3-6 uur met zijn sport bezig is, dan valt deze onder topsporter. Voor de recreatiesporter voldoen meestal de richtlijnen gezonde voeding.

Anderen over ons

Sporters merken dat er winst te behalen valt met aanpassingen in de voeding. Zo ook Thom, hardloper met maagproblemen.

“Het lukt mij dankzij Susanne eindelijk af te vallen! En dat is met een hormoonstoornis niet makkelijk kan ik jullie vertellen. En met een sociale lockdown. Tnx!

Emma

Afvallen met een hormoonstoornis

Hoe wij helpen

Wil jij weten wat voor jou de juiste voeding is voor, tijdens en na je inspanningen? Neem dan contact op met onze sportdiëtisten!

Over Carin en Eline

Carin Pool - Kinderdiëtist

Carin Pool

Specialist sportdiëtetiek
Eline Berger - Diëtiste Carin Pool Voedingsbureau

Eline Berger

Specialist sportdiëtetiek

Ben jij klaar voor een gezonder leven?

Blijf niet zitten met vragen over eten en drinken. Maak direct een afspraak!

Menu