Iedereen krijgt in onze praktijk zorg op maat. Er wordt ruim de tijd genomen om je zo goed mogelijk te ondersteunen naar een nieuw eet- en leefpatroon. We vinden het belangrijk dat je zo snel mogelijk bij ons terecht kunt wanneer je eenmaal het besluit hebt genomen om naar een diëtist te gaan. We zorgen er dan ook voor dat je binnen een week bij ons terecht kunt.

Onze werkwijze is erop gericht om iedereen een persoonlijk advies te geven, afgestemd op jouw situatie en wensen.Voeding is maatwerk. Elk mens is anders en verdient daarom ook een persoonlijk behandelplan!

Eerste gesprek

Voor een advies op maat is het van belang dat we uw situatie zo goed mogelijk in kaart brengen. Het eerste gesprek is dan ook voornamelijk gericht op kennismaking. Denk hierbij aan het bespreken van uw wensen, doelen, verwachtingen en ervaringen. Dit eerste gesprek heeft een duur van 60 minuten. Tijdens dit gesprek zullen we je ook een aantal aandachtspunten meegeven zodat je alvast aan de slag kunt. LET OP: totaal declareren wij voor een intake 75-90 min; naast ongeveer 60 min in de spreekkamer, hebben wij ook tijd nodig om uw advies of dossier uit te werken naderhand; indirecte tijd)

Tweede gesprek

Op korte termijn volgt het tweede gesprek. Dit is het adviesgesprek. De diëtist heeft dan bijvoorbeeld uw voeding berekend of een voorbeeld dagmenu gemaakt dat is aangepast op uw situatie. Dit wordt tijdens het adviesgesprek besproken.
De verdere behandeling en de frequentie van de gesprekken zal in overleg plaatsvinden. De vervolggesprekken duren zo’n 20- 30 minuten.
U kunt ook gebruik maken van de mogelijkheid om met uw diëtist af te spreken in een supermarkt waar u vaak boodschappen doet. In een half uur gaan jullie door de supermarkt en zal uw diëtist toelichting geven.

Eindgesprek

Wanneer de behandeling kan worden beëindigd is een afsluitend consult wenselijk, ook in verband met de eindrapportage die naar uw huisarts gestuurd moet worden. Indien u een verwijzing heeft worden namelijk de bevindingen aan uw behandelend (huis)arts of specialist gerapporteerd.

Privacy

Vanaf mei 2018 is de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van kracht. De AVG zorgt voor betere beveiliging van persoonsgegevens. Het uitgangspunt van de AVG is dat persoonsgegevens niet zonder meer verwerkt en beheerd mogen worden door zorginstellingen. Lees hier meer over wat dat betekend binnen onze praktijk in de Privacyverklaring.

Verhinderd

Wanneer u een afspraak heeft gemaakt maar u bent onverhoopt verhinderd, dan dient u de afspraak minimaal 24 uur van tevoren af te zeggen. Wanneer u de afspraak niet of niet tijdig af heeft gezegd, dan wordt de voor u geplande tijd wel in rekening gebracht. Deze kosten kunt u niet bij uw zorgverzekeraar terugvragen.

Niet in staat om op ons spreekuur te komen?
Verder is er de mogelijkheid voor huisbezoeken, telefonisch- en e-mailconsulten.

Groepsbegeleiding
Naast individuele begeleiding verzorgt carinpool voedingsbureau ook groepsbegeleidingen. Meer informatie? Neem contact met ons op.

Download hier de Leveringsvoorwaarden Voedingsbureau 2024